Євген Петров
ВСІМ СПАСИБІ. ВСІ ВІЛЬНІ!
17.05 - 29.06.2013
Конфлікт, 2012, папір, акварель, 60х99,5см
Арктика, 2013, папір, акварель, 200х119см
Зима, 2012, папір, акварель, 74,5 х147см
Українська ніч, 2012, папір, акварель, 140х110см
Пленер, 2013, папір, акварель, 100х129см
Після бою, 2012, папір, акварель, 99,5 х119,5см
Чужі, 2012, папір, акварель, 99,5 х119, 5см
Ти хто?, 2013, папір, акварель, 100х120см
1941 рік. Дивний трофей, 2013, папір, акварель, 149,5х198см
Знято! Всі вільні, 2013, папір, акварель, 80х100,5см
Полонені бременські музиканти, 2013, керамічна маса, епоксидна смола, камінь, 39х18,5х20,5см
Євген Петров
ВСІМ СПАСИБІ. ВСІ ВІЛЬНІ!
17.05 - 29.06.2013

Ідею цього проекту підказав у вересні 2012 року куратор Артем Поланський, давній шанувальник творчості Євгенія Петрова. Тут дурість насильницької війни показана через призму петровських акварелей з притаманною йому критичною оцінкою того, що відбувається у власних сюжетах. Військові дії за участю німецьких солдат під час Другої світової війни на території України, як завжди, спотворені фантастичними перипетіями, потойбічними силами, переміщеннями в часі або просто абсурдними ситуаціями. На танк падає капсула з космонавтами, солдати в 1941-му році знаходять картину із зображенням взяття Рейхстагу, знавіснілий солдат і відьма летять вночі над українським селом. Сюжети Петрова мимоволі наштовхують на паралель з міфічною стороною творчості Миколи Гоголя. Також варто відзначити певний зв'язок з постмодерністським романом Сергія Ануфрієва та Павла Пепперштейна «Міфогенна Любов Каст», в якому війна реальна є відображенням міфічних битв, наприклад, проти союзника Люфтваффе Карлсона борються російські Гуси-Лебеді.

У проекті «Всім спасибі. Всі вільні!» присутній не тільки абсурд, але і втома персонажів від довгих військових дій. Глибока іронія Петрова спирається на неперевершену техніку, в черговий раз показує всю безглуздість й утопічність військових конфліктів світового масштабу. Нещасні німці явно були не готові воювати з нашим «потойбічним». Це «потойбічне» може бути не тільки земним, а й інопланетним, як у роботі «Чужі». Використовуючи постмодернізм в сюжеті, але, при цьому, зберігаючи і навіть розвиваючи класичну техніку акварелі, Євген Петров став помітним явищем у міжнародному художньому середовищі. Неперевершена якість Петрова, як ремісника, і політ фантазії,  яка постійно генерує нові повороти і ходи в сюжетах, роблять його творчість незабутньою. Кожна картина або скульптура виступають, як окремий фільм, як окрема трагікомічна історія. Відчуття від переглянутих відразу декількох фільмів, із зрозумілими, але при цьому несподіваними сюжетами, не покидає глядача. Не випадково, фінальною роботою, Євген створив акварель «Знято!», натякаючи, що попередні сюжети - це один знімальний процес.

Наше покоління було виховане на фільмах про війну, безліч фільмів створюється зараз, і, напевно, ще будуть створені тисячі кінокартин. Свою, досить оригінальну лепту, вніс і художник Євген Петров.

P.S. Крім десяти акварелей, у проекті присутня скульптура - черговий вдалий експеримент автора з формою. Робота «Полонені Бременські Музиканти» якоюсь мірою є програмною і дає надію, що незабаром Петров проявить себе ще й як видатний скульптор.
 

Oлександр Щелущенко