Микола Білоус
ПОЛІСТИЛІЗМ
15.11.2019-24.02.2020
Київ
Пов'язка, полотно, акрил 150х110 см
Хто кого? полотно, акрил 140х200 см
Сантехнік, полотно, акрил, 141х201 см
У відпустку, полотно, акрил 140х190 см
Босяк, полотно, акрил 141х201 см
Будка, полотно, акрил 200х100 см
Турнік, полотно, акрил 200х156 см
Озеро, полотно, акрил 150х150 см
Норма, полотно, акрил 140х170 см
Зупинка, полотно, акрил 200х140 см
Кафе, полотно, акрил 201х140 см
Кут, полотно, акрил 150х100 см

Новий проект Миколи Білоуса надає глядачеві можливість пережити, як завжди, унікальний візуальний досвід. Уже в самій назві закладена тонка іронія, оскільки творче бачення автора зовсім не є еклектичним. Митець володіє власним неповторно цілісним впізнаваним стилем. 

Будучи витонченим колористом, Білоус гармонійно поєднує кольори на своїх картинах, поміщаючи персонажів в сяючий серпанок винайденого їм базового тону. Цей тон є однією з найхарактерніших особливостей його мистецтва, являючи собою суміш трьох основних кольорів - жовтого, червоного і синього. 

За допомогою цієї незвичайної суміші він створює на полотнах зачаровуючу атмосферу, що коливається, занурюючи героїв своїх полотен в стан, схожий на кінематографічний сон. Ірреальність того що відбувається підкреслює відсутність чорного кольору в основній композиції; тотально чорний колір використовується автором «Полістилізму» лише як колір повітря. Разом з тим, полотна насичені природністю, справжнім диханням. Герої його картин немов присутні в мізансценах на яскраво освітленому знімальному майданчику, являючи собою виконавців і виконавиць головних ролей в драмах власних життів. 

Наносячи фарби на полотно у власній унікальній манері, Микола Білоус створює портрети, сповнені справжніх почуттів та дзвінких антагонізмів, висловлюючи за допомогою колірної гармонії тонкі нюанси емоційної напруги в повітрі між персонажами картин. 

Художник уникає диктату фігуративності, задаючи настрій робіт за допомогою фарб, що зазвичай превалюють над сюжетом полотен, висловлюючи глибокі особисті переживання драматичною грою кольорів, які, тим не менш, складаються в композиції, що запам’ятовуються та зворушують яскраво вираженими характерами і глибиною взаємин, яка безпомилково зчитується. Його роботи - плакатні лише на перший, недосвідчений погляд: довге споглядання картин Білоуса відкриває уважному глядачеві об'ємний тривимірний простір, що нагадує зліпок незабутнього потаємного спогаду, який назавжди залишається в пам'яті. Будучи пост-медійним художником, Білоус створює неповторні ретро-фактурні портрети, яким властива цілісність рис і єдність стилю, які є раритетами в сучасну епоху фрагментарного кліпового мислення.

Павло Лужецький