










Ярослав Деркач
КРАЇНА У
07.07. - 21.07.2011
Здійснення міту про легке та радісне українське буття було метою проекту “ Країна У “. Цей міт є свідомою опозицією до реальності, в якій більшість з нас є істотами доволі кволими і вже точно не втішними. Причини такого стану добре відомі, то й годі їх знов унаочнювати: арт-простір вщент переповнено критичними осяяннями. Власне, завдячуючи критичному на межі ставленню до людини, український та й не тільки арт постає як явище вкрай герметичне, бо ж критицизм – це тільки один із щаблів у процесі пізнання людини. За ним неодмінно виникає потреба витворення того, що вже задовольнить. Саме в останньому і гніздиться гедоністична ідея “ Країни У “.
Фігуративний живопис є найбільш адекватною формою втілення такої ідеї, на мій погляд. В актуальному мистецтві фігуратив є цілком ринковою одиницею. Відповідні ж і стратегії фігуративного мистецтва. За виключенням небагатьох, як завше,творів,що дійсно варті уваги та вкладень,фігуративна ділянка сучарту просто виконує шоу-бізнесові замовлення. Функцію гри у мистецтві підмінено заграванням,будь-які порухи – ретельно симульовані. Але потребу відчувати справжню емоцію, радість від буття, весь цей дійсний кайф, нікуди не дінеш. Сурогат, хай би і у красивій упаковці, не надто їстівний. Не хочеться вже бути бидлом, яке хаває оті виготовлені вправними кухарями помиї, ведеться на всі тоскні пропозиції та відхрещується від власного ототожнення з силою та радістю.
Підсумуємо. Воля до буття замість тупого споживання,людина проти біомеханоїда. Такий собі новий гуманізм вимальовується.
Ярослав Деркач.
Ярослав Деркач - художник і філолог із Луганська. У своїй творчості часто вдається до досвіду художників-концептуалістів. Намальований текстовий сенс для нього важливий так само, як візуальний образ.
Отримавши спеціальність філолога в Луганському педагогічному інституті імені Т.Шевченка за фахом «Філолог української мови» залишився жити в російськомовному місті, але тим не менш продовжив боротьбу за рідну мову і за мистецтво. Окрім занять живопису працює столяром в одній з луганських майстерень.
Ярослав Деркач - найяскравіший приклад молодого і незалежного українського мистецтва, може, дещо провінційного, але в той же час автентичного.