Євген Петров
ОСТАННЯ ЗМІНА
02.09 - 24.09.2011
Обід, 2011, акварель, папір, 150х200см
Острів, 2011, акварель, папір, 100х130см
Остання зміна, 2011, акварель, папір, 100х140см
Висока напруга, 2011, акварель, папір, 100х120см
Промзона, 2011, акварель, папір, 100х120см
Дивись, 2011, акварель, папір, 80х130см
Привіт Ленін, 2011, акварель, папір, 149х200см
Металург, 2011, акварель, папір, 99х218см
Жовтий дим, 2011, акварель, папір, 100х119см
Труба, 2011, акварель, папір, 219х100см
Дамба, 2011, акварель, папір, 95х198см
Високовольтніки, 2011, акварель, папір, 150х200см
Індустріальні гіганти, 2011, акварель, папір, 100х140см
Піонер-Венер, 2011, войлок, мармур, 39 см

Євген Петров
ОСТАННЯ ЗМІНА
02.09 – 24.09.2011

І знову акварель. Нещадна, актуальна, майстерно виконана. Євген Петров зміг оцінити і по-своєму переосмислити Запоріжжя. Як і попередні художники, Микола Білоус і Юрій Єрмоленко, він зробив свій проект на тему цього дивного південного міста, в якому ніколи раніше не був, і тільки завдяки зусиллям галереї Цех відвідав його.

Запоріжжя, незважаючи на всю свою історію і природу, залишатися провінцією заводського формату, яку майже не відвідують. Екологічна обстановка не дає розвиватися туризму: ні звичайному, ні культурному. Разом з тим, у автора створюється враження, що люди, які живуть тут, до кінця ще не усвідомили свого становища і не бачать великої трагедії, живучи в місті а-ля промзона.

Напевно, тому Петров підсилює присутність заводу в житті його героїв. Жорстокість, потворність, фарс, монументалізм, природа і, навіть, спорт потрапили в поле зору художника. Роботи різні по сюжету, але виконані в єдиній техніці створюють вельми дивний образ місця і часу. Це було, є, чи тільки чекає нас? Не ясно. У деяких сюжетах він акцентує увагу на привабливе радянське минуле. Минуле, в якому у всіх було однаково світле дитинство і однаково похмуре доросле життя. А що до майбутнього Запоріжжя, то майбутнє Євген залишає китайським дітям...

До речі про дітей, назва «Остання зміна» зумовлена місцем, в якому спочатку цей проект повинен бути представлений. В цьому проекті був важливий контекст, в який його втілили розмістити. Це, мабуть, найкрасивіший піонерський табір, виконаний у стилі «сталінського ампіру» в Україні. Табір оточують сади і парки, футбольне поле, власний пляж. І, саме головне, все це знаходиться на острові Хортиця, прямо над Старим Дніпром. Спальні корпуси та їдальня з колонадами представляють собою єдиний архітектурний ансамбль. Між будівлями ритмічно вписані піввікові ялини, кримські сосни, кленові дуби і платани. Варто відзначити, що первинний вигляд всього цього дива залишився не займаним. У цьому чудовому місці в літній час відпочивали радянські піонери, які виростали, потім їхали або залишалися в місті, але вже ніколи не поверталися в нього за своїми дітьми. Все змінилося, а табір залишився. І ті, хто були в останній зміні останнього літа СРСР зараз вже навряд чи зберуться разом, хіба що на виставку, присвячену їх рідному місту, та й то, тільки в Інтернеті.

З незрозумілих причин керівництво заводу, якому належить табір, відмовило нам у проведенні даної виставки. Сподіваємося, що це не остаточне рішення, оскільки Запоріжжя має всі шанси стати культурним плацдармом незалежної України.

Олександр Щелущенко