Микола Білоус
3P
02.10 - 10.11.2012
Навантаження, 2012, полотно, акрил, 140х150см
Городок, 2012, полотно, акрил, 140х150см
На підлозі, 2012, полотно, акрил, 140х150см
Нічого особистого, 2012, полотно, акрил, 140х150см
Молоток, 2012, полотно, акрил, 140х150см
Промокашка, 2012, полотно, акрил, 140х150см
Садівник, 2012, полотно, акрил, 140х150см
Hяня, 2012, полотно, акрил, 140х150см
Іуда, 2012, полотно, акрил, 140х150см
Незграбні, 2012, полотно, акрил, 140х150см
Сліпий, 2012, полотно, акрил, 140х150см
Діти, 2012, полотно, акрил, 140х150см
Зграя, 2012, полотно, акрил, 140х150см
Нашийник, 2012, полотно, акрил, 140х150см
Збори, 2012, полотно, акрил, 140х200см

Микола Білоус
3P
02.10 - 10.11.2012

 

 «Якщо не дано піднятися вгору, то не опускайся хоча б вниз, але якщо вже піднявся, то ... тримайся!»

Микола Білоус

  

Новий проект Миколи Білоуса - «Три Р» - оригінальна інтерпретація художником фільму Ларса фон Трієра «Догвіль». Назва проекту, вже сама по собі, іронічно заграє до прізвища режисера, і цю іронічність можна пов'язати з тією декоративністю, з якою Білоус зображує ці самі «Р», наперекір тому, як розшифровується ця абревіатура - розкіш, розбій, розпуста, і тому, що сама виставка присвячена концепту насильства.

На обивательський погляд насильство завжди поверхневе і знаходиться безпосередньо в полі зору, таким чином, ця позиція переконує в тому, що в будь-який момент можна вплинути і сприяти виключенню насильства з свого середовища існування. На погляд же Білоуса все надалі складніше, що він і намагається донести в цьому проекті.

Центральним образом проекта є головна героїня фільму Грейс, але за цим ликом ховається куди більш сильний художній троп. Грейс несе в собі руйнівний заряд ресентименту, який каскадом обрушується не тільки на всіх оточуючих, але й на саму героїню. Для жителів Догвіля образ Грейс - це, висловлюючись термінологією постмодернізму, Інший, завдяки якому вони цілісно осягають всі структури свого буття, і паралельно тихого життя мешканців ми бачимо всю таємницю і бруд їх існування. Внаслідок утворення ще однієї полярності, жителі виробляють свою ідентичність через інструмент насильства. Таким чином, героїня дозволяє себе всіляко принижувати, отруєна відчуттям ресентімента до батька, а після сама разом із ним вчиняє насильство над жителями міста. Для неї ж перебування в Догвілі стало, свого роду, переоцінкою цінностей, після якої вона повернулася до батька, в свою справжню систему буття.

Це все ви зможете побачити безпосередньо в картинах Білоуса, які, незважаючи на тему виставки, виглядають, як завжди дуже декоративно. Всього буде представлено 14 робіт. Дванадцять з них (всі вони розміром 1.4 х 1.5м), виражаючись словами художника, - це іконостас образу Грейс, дві ж решти (2х1.5 м) - це панорама жителів Догвіля.

Пора перекинути міст до епіграфу, до цитати Миколи, яка також може бути і точним висновком усього вищесказаного, і в наш час звучить не стільки як попередження, але скоріше як ділова порада.

 Саша Геллер

 

 Єдиний художник з сучасних українців, що довів оригінальність свого методу, створив новий проект, знову по кіно історії. Я щасливий, що мені вдається пожити з великим Миколою Білоусом і встановити його ім'я серед перших світових.

 Олександр Щелущенко